1.5.2017 – 31.5.2018
Keuruun seudun maaseutumatkailuyrittäjien sähköisen viestinnän ja myynnin tehostamiseen keskittyvä yritysryhmä.
Yritysryhmän muodostavat seuraavat yritykset: Pappilan Pidot Oy, Askartelupaja Tiltaltti Ay, Kinkamon pirtti, Riihon leirikeskus, Rantakartano Pöyhölä (Ruokamajakka Oy), Ruokosen tila (Atro Koivumäki), Kokkomäen talli ja Eräopas Markku Jokela tmi. Yhteistyökumppanina on Visit Keuruu.
Yritysryhmähankkeen tavoitteena on lisätä yritysryhmään osallistuvien matkailuyritysten myyntiä suunnitelmallisilla ja valittuun kohderyhmään kohdennetuilla sähköisen markkinoinnin toimenpiteillä. Sähköiset markkinointikampanjat voivat olla sekä yhteisiä että yrityskohtaisia.
Yritysryhmässä mukana olevien matkailuyritysten sähköisestä viestinnästä tehdään suunnitelmallista ja päätetään oikeat myyntikanavat sekä matkanjärjestäjäkumppanuudet tärkeimpien kohderyhmien tavoittamiseksi. Yrityksille kilpailutetaan ja ostetaan tarpeen mukaan ja yrityskohtaisen budjetin sallimissa rajoissa asiantuntijapalveluita www-sivujen sekä sosiaalisen median sisällöntuotantoon, kuvauksiin, graafiseen suunnitteluun, markkinatutkimukseen ja hakukoneoptimointiin sekä analytiikan hyödyntämiseen.
Matkailuyrittäjien osaamista sähköisen viestinnän sisällöntuotantoon, sosiaalisen median ja sähköisten myyntikanavien hyödyntämiseen sekä yhteisten palvelukokonaisuuksien muodostamiseksi lisätään yhteisillä koulutustyöpajoilla ja yrityskohtaisella ohjauksella.
Yritysryhmähankkeen hallinnoijana toimii Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Kokonaisbudjetti on 49 000€, josta Manner-Suomen maaseudun kehittämisrahasto on myöntänyt tukea 75 % ja loput koostuu yritysten yksityisen rahoituksen osuudesta.
Lisätietoja:
Sanna Ojala, projektipäällikkö
p. 050 412 0491, sanna.ojala@jamk.fi